Jumat, 07 Oktober 2011

Peranan Steve Jobs Dimata Orang-Orang Besar dan Terkenal

Kita telah kehilangan seorang tokoh di dunia teknologi. Beliau adalah pendiri Apple, Steve Jobs yang meninggal dunia pada usia yang ke 56.

Berikut ini beberapa kutipan dari orang-orang terkenal di dunia tentang Steve

Spoiler for Mark Zuckerberg, Facebook Founder and CEO:



Mark Zuckerberg, Facebook Founder and CEO, wrote on Facebook: “Steve, thank you for being a mentor and a friend. Thanks for showing that what you build can change the world. I will miss you.”

Steve, terima kasih untuk menjadi mentor dan teman. Terima kasih untuk menunjukkan bahwa apa yang Anda bangun dapat mengubah dunia. Aku akan merindukanmu


Spoiler for Bill Gates, co-founder and chairman of Microsoft:


Bill Gates, co-founder and chairman of Microsoft, said in a statement, “Steve and I first met nearly 30 years ago, and have been colleagues, competitors and friends over the course of more than half our lives. The world rarely sees someone who has had the profound impact Steve has had, the effects of which will be felt for many generations to come. For those of us lucky enough to get to work with him, it’s been an insanely great honor.”

Steve dan saya pertama kali bertemu hampir 30 tahun yang lalu, dan telah menjadi rekan, pesaing dan teman selama lebih dari setengah hidup kita. Dunia jarang melihat seseorang yang memiliki dampak mendalam seperti yang Steve miliki, efek yang akan dirasakan bagi generasi yang akan datang. Bagi saya cukup beruntung untuk bisa bekerja dengan dia, itu sudah suatu kehormatan yang sangat besar.


Spoiler for John Lasseter, chief creative officer at Pixar Animation Studios and Walt Disney Animation Studios, and Ed Catmull, president of both studios:


John Lasseter, chief creative officer at Pixar Animation Studios and Walt Disney Animation Studios, and Ed Catmull, president of both studios, “Steve Jobs was an extraordinary visionary, our very dear friend and the guiding light of the Pixar family. He saw the potential of what Pixar could be before the rest of us, and beyond what anyone ever imagined. Steve took a chance on us and believed in our crazy dream of making computer-animated films; the one thing he always said was to simply ‘make it great.’ He is why Pixar turned out the way we did, and his strength, integrity and love of life has made us all better people. He will forever be a part of Pixar’s DNA. Our hearts go out to his wife, Laurene, and their children during this incredibly difficult time.”

Steve Jobs adalah seorang visioner yang luar biasa, teman kami yang sangat kami sayang dan cahaya penuntun dari keluarga Pixar. Ia melihat potensi apa Pixar miliki, dan melampaui apa ada yang pernah dibayangkan. Steve mengambil kesempatan pada kami dan percaya pada mimpi gila kami untuk membuat film animasi komputer. Satu hal yang dia selalu katakan adalah tentang cara yang kita lakukan, dan kekuatannya, integritas dan cinta kehidupan telah membuat kita semua menjadi orang yang lebih baik. Dia selamanya akan menjadi bagian dari DNA Pixar. Hati kami untuk istrinya, Laurene, dan anak-anak mereka selama ini akan melalui waktu yang sangat sulit.


Spoiler for Paul Allen, co-founder of Microsoft:


Paul Allen, co-founder of Microsoft said, “We’ve lost a unique tech pioneer and auteur who knew how to make amazingly great products. Steve fought a long battle against tough odds in a very brave way. He kept doing amazing things in the face of all that adversity. As someone who has had his own medical challenges, I couldn’t help but be encouraged by how he persevered.”

Lota telah kehilangan seorang pelopor teknologi yang unik yang tahu bagaimana membuat produk yang luar biasa besar. Steve berjuang dalam pertempuran panjang melawan rintangan berat dengan cara yang sangat berani. Dia terus melakukan hal-hal menakjubkan dalam menghadapi semua kesulitan itu. Sebagai seseorang yang telah memiliki tantangan secara medis, saya tidak bisa membantu tetapi akan didorong oleh bagaimana ia tekun melakukannya


Spoiler for Bob Iger, CEO of Walt Disney Co:


Bob Iger, CEO of Walt Disney Co., said, “Steve Jobs was a great friend as well as a trusted advisor. His legacy will extend far beyond the products he created or the businesses he built. It will be the millions of people he inspired, the lives he changed, and the culture he defined. Steve was such an ‘original,’ with a thoroughly creative, imaginative mind that defined an era. Despite all he accomplished, it feels like he was just getting started.”

Steve Jobs adalah teman yang baik serta penasihat terpercaya. Warisan-Nya akan membentang jauh melampaui produk-produk yang ia ciptakan. Ini akan menjadi inspirasi bagi jutaan orang, kehidupan dia berubah, dan budaya yang dia didefinisikan. Steve seperti "nyata" dengan pikiran, benar-benar kreatif imajinatif yang didefinisikan sebuah era. Meskipun semua dia capai, rasanya seperti dia baru saja mulai.


Spoiler for Larry Page, CEO of Google:
Larry Page, CEO of Google, said on Google +, “He was a great man with incredible achievements and amazing brilliance. He always seemed to be able to say in very few words what you actually should have been thinking before you thought it. His focus on the user experience above all else has always been an inspiration to me.”

Dia adalah orang besar dengan prestasi yang luar biasa menakjubkan dan cemerlang. Dia selalu sedikit berkata-kata tentang apa yang sebenarnya dan seharusnya sebelum Anda pikir. Fokus pada pengalaman pengguna di atas segalanya, ini telah selalu menjadi inspirasi bagi saya.


Spoiler for Michael Dell, CEO of Dell Inc:


Michael Dell, CEO of Dell Inc., said, “Today the world lost a visionary leader, the technology industry lost an iconic legend and I lost a friend and fellow founder. The legacy of Steve Jobs will be remembered for generations to come.”

Hari ini dunia kehilangan seorang pemimpin visioner, industri teknologi kehilangan sebuah legenda ikonik dan saya kehilangan seorang teman dan sesama pendiri. Warisan Steve Jobs akan dikenang untuk generasi mendatang.


Spoiler for Dick Costolo, CEO of Twitter:


Dick Costolo, CEO of Twitter, wrote on Twitter, “Once in a rare while, somebody comes along who doesn’t just raise the bar, they create an entirely new standard of measurement. #RIPSteveJobs.”

Sangat langka, seseorang datang dan tidak hanya meningkatkan bar, mereka menciptakan sebuah standar yang sama sekali baru dalam pengukuran. #RIPSteveJobs.


Spoiler for Arnold Schwarzenegger, former California governor:


Arnold Schwarzenegger, former California governor, posted on Twitter, “Steve lived the California Dream every day of his life and he changed the world and inspired all of us.”

Steve meninggalkan mimpi bagi California setiap hari hidupnya dan dia mengubah dunia dan menginspirasi kita semua


Spoiler for Michael Bloomberg, Mayor of New York:


Michael Bloomberg, Mayor of New York, said, “Steve Jobs was a genius who will be remembered with Edison and Einstein. His ideas will shape the world for generations.”

Steve Jobs adalah seorang jenius yang akan diingat sejajar dengan Edison dan Einstein. Ide-idenya akan membentuk dunia untuk generasi baru


Spoiler for Barack Obama, President of USA:


Barack Obama, President of USA, said, in his words, “There may be no greater tribute to Steve’s success than the fact that much of the world learned of his passing on a device he invented.”

Mungkin tidak ada penghargaan yang lebih besar untuk penemuan Steve dari fakta bahwa banyak orang di dunia mengetahui kematiannya pada perangkat yang ia temukan


Spoiler for Sumber:
http://www.bambosi.com/world-news/what-famous-people-said-about-steve-jobs.php

Tidak ada komentar:

Posting Komentar